П`ятниця, 19.04.2024, 14.05.40
Вітаю Вас, Гість
Головна » 2014 » Березень » 20 » Заходи у рамках місячника санітарно-просвітницької і профілактичної роботи та формування зорового способу життя «Ти і твоє здоров'я»
15.54.07
Заходи у рамках місячника санітарно-просвітницької і профілактичної роботи та формування зорового способу життя «Ти і твоє здоров'я»

Тренінг на тему: «Ми за здоровий спосіб життя»

Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.

 Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.

Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.




1. «ВПРАВА Знайомтсво»


МЕТА: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, сприяти згуртованості групи.


ХІД вправи


            Тренер пропонує учасникам обєднатися в пари.


Завдання для роботи в парах: протягом 3 хвилин потрібно взяти інтервю один в одного, щоб представити свого «візаві».


Орієнтовні запитання для інтервю:


  • життєве кредо учасників

  • три найулюбленіші речі

  • заповітна мрія.

    Потім відбувається почергове представлення всіх учасників.

    Запитання для обговорення

    Що дає нам виконання цієї вправи?

     

                                  Ми - одна сімя.

     

    2. Встановлення правил групи (10 хв.)

    На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.

    1, Бути чесними.

    2. Бути толерантними.

    3, Не критикувати, а допомагати.

    4. Один говорить – всі слухають.

    5. Правило піднятої рук.

    6. Дотримуватись регламенту.

    7. Бути активним і позитивним.

     

    3. Вправа «Очікування» (10 хв.)

    Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.

    Хід вправи

    Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.

     

    4. Мозковий штурм «Що таке здоровя?»

    Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоровя, подати його визначення.

    Хід вправи

    Ведучий пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоровя Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»

     

    5. Вправа «Модель здоров’я» (35 хв.)

    Мета: актуалізувати відчуття важливості здорв’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.

    Хід вправи

    За допомогою гри «Фруктовий сад» ведучий поєднує учасників у три групи. Для цього пропонується стати в коло і назвати дерева, що там ростуть: яблуня, черешня, груша, учасники називають по порядку дерева, а потім за їх назвою створюють групи.

     Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель здоров’я. Кожна з груп зображує  свій  малюнок,  куди  вкладає певний  зміст  і  показує  його, пояснюючи зміст, який було втілено.

    Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на

    запитання:


  • Які думки у вас виникли під час виконання роботи?

  • Як ви думаєте, що найважливіше для вашого здоровя?

    Після презентації вправи ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі,

     руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоровя людини.

     Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і

    тільки від нас самих залежить, як його зберегти.

    Ведучий  пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоровя.

     Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками „Модель здоровя". Зіпсувати   малюнок   протилежної   команди.   Учні   легко   псують   чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються „Моделі здоровя", що зіпсовані.

    Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:

    - Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоровя»?

    - Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?

    - Чи можна відновити те, що вже зруйноване?

    Виявляється, що зіпсувати здоровя іншим людям значно легше.  Треба навчитись берегти не тільки своє здоровя,  а й оточуючих людей.   Дим від куріння однієї людини вражає також інших людей, тому що вони стають пасивними курцями. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує   результати   наукових   досліджень   щодо   вагомості впливу різноманітних факторів на здоровя людини.

     Фактори, що впливають на здоровя:

  • спадковість - 20%;

  • рівень розвитку медицини - 10%;

  • екологія - 20%;

  • спосіб життя - 50%).

    Отже,   робимо   висновок,   що   поведінка   людини,   її   спосіб   життя   є найважливішими у збереженні здоров'я.




 

Переглядів: 1293 | Додав: Вчитель